Pionier Meeuwsen op de motor in FlevolandStel je eens voor. Begin jaren 50 van de vorige eeuw. De periode van wederopbouw. Door de inpoldering van de Zuiderzee is nieuw land ontstaan. Een waarlijk staaltje Hollands Glorie. Boeren en middenstanders bouwen aan een nieuwe toekomst. Jij besluit dat jouw toekomst ook daar ligt. Je leent wat geld van bekenden, huurt een solex en gaat zo van bedrijf naar bedrijf om je product aan te bieden. Er is werk aan de winkel, want de nieuwe polder is booming. Allemaal pioniers en jij pioniert graag met ze mee. Bijna 70 jaar later vertellen de medewerkers-van-nu nog steeds hoe pionieren in hun DNA zit. Mooi verhaal hè. Wat is het jouwe?

Je klanten of publiek écht boeien met je verhaal? Dat lukt niet met cijfers of rationele argumenten. Wel na het volgen van onze training Storytelling en Presenteren. Je sleutel tot succes als spreker of presentator is je doelgroep op emotioneel niveau raken. Net als in een spannende film of boek trek jij je publiek mee in het verhaal en geef jij het gevoel dat ze er zelf bij waren. Een verhaal dat niet snel wordt vergeten. Sterker nog, je boodschap wordt nog regelmatig doorverteld. Ook zo’n sterke boodschap bouwen? Je talent als spreker versterken? Onze trainers en theatermakers weten als geen ander hoe je spannende content presenteert die raakt en blijft hangen.

De traditie van verhalen vertellen gaat ver terug.

De traditie van verhalen vertellen gaat ver terug.

Waarom een inspirerend verhaal belangrijk is? Denk even na over hoe onderscheidend jouw product of werkwijze is. Ben jij echt zoveel unieker dan je concurrenten? Waarschijnlijk niet en dat geldt voor vele organisaties en producten. Het verhaal over pionieren in de polder is zeker uniek. Of, het verhaal over de gitaar van Jimi Hendrix… Onlangs werden twee gitaren geveild. De ene van Prince, de ander van Jimi Hendrix. De gitaar die Prince gebruikte voor Purple Rain bracht € 104.000 op. Mooi bedrag. De gitaar die Hendrix zelf ooit kocht voor € 25 ging weg voor € 250.000. Waarom? Omdat Hendrix’ stijl uniek was, hij zorgde voor een revolutionair nieuw geluid en aan de basis stond van vele nieuwe genres. En misschien belangrijker nog: “Dit is de gitaar die Jimi Hendrix bespeelde met zijn tong.” Da’s pas een verhaal.

Een goed verhaal versterkt niet alleen de relatie met je klanten of publiek. Het versterkt ook de teamspirit binnen je eigen organisatie. Een gedeeld verhaal verbindt, verdiept de samenwerking en geeft sturing aan de inspanningen van je teams. Dat was al zo bij het ontstaan van de mensheid en dat werkt dus nog steeds.

Verhalen vertellen

In onze training Storytelling en Presenteren werk je aan de impact van je verhaal én de impact die jij hebt als presentator. Op basis van de ingrediënten van jouw organisatie of product bouwen we een verhaal dat raakt. Ook kijken we naar hoe jij dat doet. Krijg jij tips jezelf nog krachtiger te presenteren.

In dit programma werken wij samen met de trainers en theatermakers van Hebbes Academy. Zij helpen professionals hun persoonlijke kracht te versterken. In trainingen, workshops of theatershows. Zoals, TO BE WHAT YOU WANT TO BE, de inspirerende theatershow over werkgeluk. En Time-is-on-MY-side, de interactieve workshop Time Management.

Ook de impact van je verhaal of jezelf versterken? Neem contact met ons op en we bespreken de mogelijkheden.